onsdag 19 januari 2011

Nedräkning

Ännu en fantastisk vinterdag! Visst är det lite ljusare ute? Strax solglasögondags! Jag har
börjat nedräkningen till Våren men också till en höftledsoperation. 5 dagar kvar till själva operatioen
och dagen innan, söndag, läggs jag in på ortopeden för att ÄNTLIGEN ta bort denna f-bannade
höftled som ställt till det för mig i alldeles för många år. En lång sjukskrivning väntar antagligen
men jag har planerat en del av tiden som kommer att gå till en del skrivarbete för jobbets räkning
men också sticka, sy och pyssla med sånt jag omöjligt hinner i vanliga fall. Dessutom.....fönstershoppa
på nätet, lite hästar och sånt. Vem vet.....Jag kanske blir pånyttfödd med lite reservdelar och får
orken tillbaka.
Loppissäsongen är i allafall inledd! Idag var jag och knackade på tanten i byn som har en fantastisk
loppis, om man gillar garner och tyg.....Hon packade i spaden i min bil och iväg bar det till det lilla huset
som inrymmer allsköns bråte blandat med lingarn till tusen. Efter lite skottning var det bara att kliva in och
rota i kartongerna och jag kunde återvända hem med två rullar benvitt lingarn. Perfekt till allt
möjligt. ( Jag har redan satt igång för det kliar så förfärligt i fingrarna när jag köpt nytt.)

En liten vinterbild.

2 kommentarer:

  1. Bra att du laddat upp med lite att göra :) Ikväll blev vi klar med gästrummet! Det blev riktigt riktigt fint så när du friskat till dig i höften är du välkommen att sova här :)
    Vi ses i helgen! Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till Mia på måndag. Vi i Norrgården tänker på dig! Kram.

    SvaraRadera